معماری
خانه / آرایش و زیبایی / سلامت پوست / غذاهایی که شما را زیباتر می کند!

غذاهایی که شما را زیباتر می کند!

%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%a8%d8%b9-%d8%ba%d8%b0%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%85%d9%88%d8%ab%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%aa-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa-%d9%88-%d9%85%d9%88-%d9%85%d8%ac%d9%84%d9%87

منابع غذایی موثر در سلامت پوست و مو

مقدمه

امروزه در میان مردم بالأخص بانوان زیبایی پوست دارای اهمیتی فوق العاده است، بر این مبنا در نظر گرفته ایم با تهیه ی این مقاله آموزشی مطالب مفیدی در مورد تأثیر یک عامل مهم روی سلامتی پوست و مو یعنی گروه های غذایی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

بسیاری از افراد برای سلامتی پوست خود،هزینه های گزافی را می پردازند. آنها حاضرند هر کاری را برای جلوگیری از بروز چین و چروک در صورت ،از بین بردن خشکی پوست ومو و جلوگیری از ظهورجوش انجام دهند. جوش زدن (آکنه) یا بدلیل افزایش تولید چربی توسط غدد چربی پوست است یا به علت کاهش تخلیه ی غده غدد چربی و در نتیجه تجمع چربی و فولیکول هاست.

شما با استفاده از کرم ها و لوسیون ها لایه خارجی پوست خود را شفاف و تمیز می کنید،اما لایه داخلی پوست هنوز بیمار است. پس بهتر است از غذا های سالم برای جلوگیری از پوست و مو استفاده کنید،زیرا هر غذایی که میخوریم نه تنها در درون ما اثر دارد،بلکه در پوشش بیرونی بدن (پوست و مو) نیز مؤثر است.

اگر شما برنامه غذایی نادرستی را اجرا کنید،مطمئن باشید که پوست و مویتان هم بیمار می شود. که یکی از علل مشکلات پوست و مو در افراد،رژیم غذایی نادرست می باشد.

 

منابع غذایی مؤثر در سلامت پوست:

منابع ویتامینC شامل فلفل قرمز، توت فرنگی، کیوی، مرکبات، کلم پیچ، کلم بروکسل، کلم بروکلی

ویتامینA  شامل ماهی های روغن دار ، جگر ، هویج، سیب زمینی، فلفل قرمز، اسفناج ، کدو ، شاهی ، زردآلو و انبه

ویتامینE شامل روغن کلزا، روغن زیتون، فندق، بادام، سایر خشکبار، دانه ها و گوجه فرنگی

اسید های چرب لازم شامل ماهی کولی، روغن جگرماهی، زرده تخم مرغ، روغن بذر کتان، فندق، صدف و میگو

سلنیوم،مواد معدنی اکسیدانه شامل آجیل، لیمو، ماهی مرکب، گوش ماهی، بذر افتاب گردان ، بادام زمینی ،آجیل و کشمش و گردو

همه رنگ دانه های آنتی اکسیدانه(بتاکاروتین،لیکوپن، لوتئین ) شامل هویج، زردآلو، گوجه فرنگی، گریپ فروت صورتی و اسفناج

 

منابع غذایی مؤثر در سلامت مو:

منابع بیوتین شامل جگر، آجیل ،برنج قهوه ای، تخم مرغ و لبنیات

وتامینB5 شامل جگر، قلوه، آجیل،برنج قهوه ای، تخم مرغ

ویتامینA  شامل ماهی های روغن دار ، جگر ، هویج، سیب زمینی، فلفل قرمز، اسفناج ، کدو ، شاهی ، زردآلو و انبه

روی شامل غذا های دریایی(بویژه صدف،خرچنگ و حلزون)، گوشت قرمز ، مرغ، جگر، تخم مرغ، آجیل

 

چند توصیه غذایی

۱٫برنامه غذایی تان را سرشار از ویتامین ها وموتد معدنی کنید:هرروز ۵واحد میوه وسبزیجات بخورید.

۲٫سهمیه ی فیبرتان را افزایش دهید:حداقل دوبار در هفته از غلات کامل استفاده کنید ،مثلا هرروز صبح نان کامل بخورید.

۳٫غذاهایتان را متنوع کنید:غذاتون را بااستفاده از موسیر،پیاز تازه،جعفری وپیازچه طعم دار کنید.

۴٫برای افزایش روی،غذاهایتان از روغن کلزا یا زیتون استفاده کنید.

۵٫برای تامین کلسیم مورد نیاز هرروز دو فرآورده لبنی میل کنید.

۶٫برای ازبین بردن سموم،میزان فیبر موجود در موادغذایی تان را با مصرف برخی سبزیجات ومیوه ها افزایش دهید،فیبر را میتوانید از این خوراکی ها دریافت کنید:نخود،تره فرنگی،پیاز،کیوی و…

۷٫پروتئین ها را در مواد غذایی تان بگنجانید:در هفته دوتا سه بار گوشت قرمز بخورید.

۸٫برای متنوع کردن سهمیه ی پروتئینی تان،خوراکی هایی را که با پروتئین سویا تهیه شده اند،امتحان کنید.

۹٫برای افزایش مواد معدنی مورد نیاز پوست ومو ،صدف وسخت پوستان دریایی را مورد استفاده قرار دهید.

۱۰٫برای مصرف بیشتر امگا۳:ماهی های چرب(شاه ماهی،ماهی آزاد،ماهی مارکو و..)را چه به صورت تازه و چه منجمد،حداقل دو یاسه بار در برنامه هفتگی تان بگنجانید.

     

درباره ی آریامن

آریامن یک مجله ی اینترنتی است برای تمام سلیقه ها و شامل همه نوع مطلب اعم از علمی، تاریخی، آشپزی، پزشکی، سبک زندگی و ... می شود. هدف از ایجاد این وبسایت خدمت رسانی هر چه بیش تر به مردم شریف ایران بوده و تلاش می شود جدیدترین و مفیدترین مطالب و اخبار گذاشته شود و در اختیار شما قرار بگیرد.

همچنین ببینید

http://media.jamejamonline.ir/Media/Image/1396/04/13/636347769416298775.jpg

چرا پشه‌ها بعضی‌ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

چرا پشه‌ها بعضی‌ها را بیشتر نیش می‌زنند؟ شه‌ها در مقابل انسان‌ها رفتار یکسانی از خود …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *