معماری
خانه / آشپزی برای کودکان / 6 تا 9 ماهگی / غذاهای گیاهی برای کودکان

غذاهای گیاهی برای کودکان

رژیم گیاهی برای کودکان

والدینی که رژیم غذایی گیاهی دارند گاهی نگران اند که شاید این رژیم برای کودکشان مناسب نباشد. درست است که رژیم گیاهی پرحجم و پرالیاف برای کودکان خردسال در حال رشد مناسب نیست زیرا مقدار کالری و چربیهای ضروری در آن کافی نیست، و حتی جذب آهن را کند می سازد. اما اگر وعده های غذایی را به دقت متعادل سازید، رژیم گیاهی برای اطفال و کودکات خردسال کاملا کافی است. پروتئین های حیوانی، شامل پروتئین های موجود در غلات و حبوبات، کیفیت پایینتری دارند و باید در ترکیب با یکدیگر یا همراه با کمی تخم مرغ یا لبنیات مصرف شوند تا پروتئین کامل فراهم شود، مثلا پوره عدس با پنیر رنده شده.

می توانید کودک را در حدود ۶ ماهگی با حبوباتی مانند لوبیا و عدس، محصولات سویا و پنیر آشنا کنید. هرچند حداقل تا ۹ ماهگی نیازی به پروتئین اضافی که با این غذاها تامین می شوند نیست زیرا شیر مادر یا شیر خشک همۀ پروتئینهای لازم را تامین می کند. رژیم غذایی گیاهی آهن کافی ندارد، اما مواد غذایی غنی از ویتامین ث، مانند آب پرتقال رقیق شده، جذب آهن موجود در منابع غیر حیوانی را بسیار افزایش می دهد، بنابراین می توانید به تدریج آب میوه را به عنوان نوشیدنی سر غذا اضافه کنید. اگر قصد برنامۀ کاملا گیاهی (وگان) برای از شیر گرفتن دارید (یعنی بدون لبنیات و تخم مرغ) ، باید رژیم غذایی کودکتان را به دقت و با مشورت با پزشک یا متخصص تغذیه اطفال تنظیم کنید.

     

درباره ی آریامن

آریامن یک مجله ی اینترنتی است برای تمام سلیقه ها و شامل همه نوع مطلب اعم از علمی، تاریخی، آشپزی، پزشکی، سبک زندگی و ... می شود. هدف از ایجاد این وبسایت خدمت رسانی هر چه بیش تر به مردم شریف ایران بوده و تلاش می شود جدیدترین و مفیدترین مطالب و اخبار گذاشته شود و در اختیار شما قرار بگیرد.

همچنین ببینید

پوره های فوری

پوره های فوری بدون نیاز به پخت

نکته: همواره دقت کنید که میوه خامی که به کودک خردسالتان می دهید کاملا رسیده …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *