معماری

نخستین پوره میوه

سیب یا گلابی رسیده به اندازه متوسط

فقط میوه های شیرین و کاملا رسیده را برای کودک خود انتخاب کنید. این پوره کمی رقیقتر از پورۀ سبزیجات خواهد بود. مخلوط پورۀ سیب و گلابی خوب می شود.

مواد لازم:

۲ عدد سیب یا گلابی رسیده به اندازه متوسط، پوست کنده و بی هسته

آماده سازی: ۵ دقیقه

پخت: ۵ تا ۱۰ دقیقه

برای ۶ وعده کافی و برای انجماد مناسب است.

دستور تهیه:

۱ میوه انتخاب شده را به قطعات کوچک هم اندازه خرد کنید. تکه ها را همراه با آب در قابلمه ای با ته ضخیم بریزید، در آن را بگذارید، و با حرارت کم بپزید تا وقتی که نرم شوند (برای سیب حدود ۱۰ دقیق، برای گلابی حدود ۴ دقیقه).

۲ میوه پخته شده را در مخلوط کن همراه با مقداری آب قابلمه به صورت پوره در آورید. در صورت لزوم مقداری آب جوشیده و سرد شده به آن اضافه کنید تا رقیقتر شود.

۳ کمی از پوره را با قاشق در کاشه کودک بریزید و به صورت ولرم به او بخورانید. بقیه را در قالبهای یخ استریل بریزید و منجمد کنید.

گونه دیگر:

یک موز خام را له کنید و با تقریبا ۲ قاشق غذاخوری شیر مادر یا شیر خشک پوره کنید. در صورت لزوم، موز را می توانید چند ثانیه در اجاق مایکروویو حرارت دهید تا له کردن آن آسانتر شود. این پوره ها برای منجمد کردن مناسب نیست.

     

درباره ی آریامن

آریامن یک مجله ی اینترنتی است برای تمام سلیقه ها و شامل همه نوع مطلب اعم از علمی، تاریخی، آشپزی، پزشکی، سبک زندگی و ... می شود. هدف از ایجاد این وبسایت خدمت رسانی هر چه بیش تر به مردم شریف ایران بوده و تلاش می شود جدیدترین و مفیدترین مطالب و اخبار گذاشته شود و در اختیار شما قرار بگیرد.

همچنین ببینید

not-picture

پوره سبزیجات خامه ای

پوره های سبزیجات ریشه ای که طعم ناملایم دارند، مانند هویج، را می توان با …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X بستن تبلیغات