Menu
عکس پروفایل پسرانه

۵۱۰۰ دلار؛ قیمت باورنکردنی برای ب ام و سری ۷ مدل E38 – پروفایل تلگرامی آریا من

آریامن – مجله اینترنتی عکس پروفایل خاص

ب ام و سری ۷ اتاق E38 که در اینجا قصد معرفی آن را داریم در حدود ۲۰ سال سن داشته .و به واقع یکی از بهترین خودروهای لوکس بازار در زمان خود محسوب می شود. این روزها پس از گذشت ۲۰ سال نمونه های سالم و کم کارکردی از این خودرو با قیمت های بسیار خوبی در بازار به فروش می رسند و به طور مثال نمونه مورد بحث در اینجا یک ب ام و ۷۴۰i سال ۱۹۹۸ است که با قیمت باورنکردنی ۵۱۰۰ دلار آگهی شده است.

کارکرد این خودرو تنها ۱۵۸ هزار کیلومتر است و از نظر ظاهری در بهترین حالت خود قرار دارد. در داخل اتاق این خودرو نیز شرایط در بهترین حالت خود بوده و هر دو سیستم تهویه مطبوع خودرو به خوبی کار می کنند. تنها چرم صندلی ها پس از گذشت ۲۰ سال کمی کهنه شده اند.





این مدل به موتور V-8 با کد M62 مجهز است که بر خلاف مدل های بالاتر فاقد سیستم VANOS (سوپاپ متغیر برقی بی ام و) است که گرچه قدرت کمتری تولید می کند اما به همان اندازه از پیچیدگی کمتری نیز برخوردار است.

هرچند این خودرو لوکس در زمان عرضه قیمت به نسبت بالایی داشته است (در حدود ۶۱٫۵۰۰ دلار در سال ۱۹۹۸) اما باید به این نکته نیز توجه که خودروهای لوکس و سایز بزرگ همیشه به قیمت بالاتر و هزینه نگه داری بیشتر مشهور بوده اند.

به طور مثال اگر مشکلی در بخش تایمینگ زنجیری موتور این خودرو به وجود بیاید هزینه بالایی برای تعمیر آن نیاز است. سری ۷ اتاق E38 سومین نسل سری ۷ بود که توسط بی ام و عرضه شد. این خودرو لوکس همراه با اولین های بسیاری عرضه شد که از جمله آن ها می توان به اولین موتور دیزلی در سری ۷، اولین خودروی اروپایی مجهز به رهیاب ماهواره ای و همینطور اولین خودرو با ایربگ پرده ای اشاره کرد.

سری 7 اتاق E38

بی ام و در سال ۱۹۹۸ میلادی سری ۷ اتاق E38 را با یک فیس لیفت همراه کرد که مدل مورد بحث در اینجا نیز از نوع فیس لیفت شده این خودرو است. مدل فیس لیفت دارای چراغ های عقب و جلو متفاوت و تغییراتی در بخش قوای محرکه توسط می باشد.

اتاق E38 تا سال ۲۰۰۱ میلادی توسط بی ام و تولید شد و سپس با نسل جدید سری ۷ یعنی E65 جایگزین شد. بسیاری از افراد، این نسل از ب ام و سری هفت را آخرین مدل اصیل و زیبا (براساس مدل های محبوب دهه ۹۰ میلادی) می دانند.

چنین قیمت هایی باعث می شود که در بسیاری از کشورها خرید خودروهای دست دوم و قدیمی نسبت به خرید خودروهای نو ارزان قیمت و بی کیفیت اولویت داشته باشد و به همین دلیل است که حالا در برخی از کشورهای در حال توسعه در شرق اروپا، منطقه قفقاز، خاورمیانه شامل لبنان، عراق، افغانستان، شمال آفریقا و حتی استرالیا، شاهد بازار داغ خودروهای دست دوم خارجی باشیم. بنابراین پر واضح است که در چنین شرایطی، برای خودرویی مانند پراید با قیمت صادراتی ۵۰۰۰ دلاری، شانس چندانی برای عرض اندام در بازار کشورهای منطقه وجود ندارد، مگر آنگه به فروش خودروهای داخلی برای ناوگان تاکسی رانی چنین کشورهایی برنامه ریزی شود و این راهکار هم اکنون نیز توسط سایپا و ایران خودرو نیز پیگیری می شود و از همین روست که در خیابان های برخی از کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا شاهد استفاده از تاکسی های ایرانی پراید و سمند هستیم که به دلیل هزینه های نگهداری اندک (قیمت ناچیز قطعات یدکی نسبت به سایر خودروها) معمولا با اقبال رانندگان مواجه می شوند.

سمند تاکسی در داکار (سنگال)

آریامن یک مجله ی اینترنتی است برای تمام سلیقه ها و شامل همه نوع مطلب اعم از علمی، تاریخی، آشپزی، پزشکی، سبک زندگی و … می شود. هدف از ایجاد این وبسایت خدمت رسانی هر چه بیش تر به مردم شریف ایران بوده و تلاش می شود جدیدترین و مفیدترین مطالب و اخبار گذاشته شود و در اختیار شما قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *