معماری
خانه / بهداشت و سلامت / چگونه از بیماری های قلبی عروقی پیشگیری کنیم؟

چگونه از بیماری های قلبی عروقی پیشگیری کنیم؟

جلوگیری از بیماری قلبی, پیشگیری از بیماری قلبی

اصول تغذیه صحیح برای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی:

  1. ایجاد تعادل میان انرژی دریافتی و فعالیت بدنی برای رسیدن به وزن طبیعی یا حفظ آن.
  2. مصرف رژیم غذایی غنی از سبزیجاتو میوه ها.
  3. مصرف غذاهای سرشار از فیبر مثل گندم سبوس دار، جو، چاودار، سبزیجات و میوه ها به جای آبمیوه.
  4. مصرف ماهی به ویژه از انواع ماهی های چرب حداقل دوبار در هفته.
  5. محدود کردن مصرف چربی های اشباع به کمتر از ۷% از انرژی های روزانه، چربی ترانس به کمتر از ۱% انرژی روزانه و کلسترول به کمتر از ۳۰۰ میلی گرم روزانه.
  6. استفاده از پروتئین های گیاهی مثل حبوبات، گوشت سفید و گوشت قرمز بدون چربی.
  7. به حداقل رساندن مصرف چربی های هیدروژنه و جامد و استفاده از روغن مایع.
  8. به حراقل رساندن مصرف مواد حاوی قند و شکر مثل نان شیرینی ها و شیرینیجات، نوشابه، آبمیوه تجارتی یا پودر آبمیوه.
  9. انتخاب و تهیه غذاهای بدون نمک یا با نمک اندک به وسیله حذف نمکدان از سر سفره، خیارشور و… .
  10. به حداقل رساندن غذاای فوری (fast food) و آماده که اغلب شور، چرب، شیرین و یا سرخ شده هستند.

تهیه شده در بخش پزشکی آریامن

     
loading...

درباره ی آریامن

آریامن یک مجله ی اینترنتی است برای تمام سلیقه ها و شامل همه نوع مطلب اعم از علمی، تاریخی، آشپزی، پزشکی، سبک زندگی و ... می شود. هدف از ایجاد این وبسایت خدمت رسانی هر چه بیش تر به مردم شریف ایران بوده و تلاش می شود جدیدترین و مفیدترین مطالب و اخبار گذاشته شود و در اختیار شما قرار بگیرد.

همچنین ببینید

عوارض خواب زیاد, ضررات خواب زیاد

ضررهای خواب زیاد

ضررهای خوابیدن زیاد – ضررهای خواب زیاد – مضرات خواب زیاد – مضرات پرخوابی – …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *